Septiņi vitamīni, kuri jālieto sievietēm pēc 40

Septiņi vitamīni, kuri jālieto sievietēm pēc 40

Šie vitamīni ir ļoti svarīgi visām sievietēm, īpaši pēc četrdesmit gadu vecuma. Nepieciešams katru dienu organismu nodrošināt ar vitamīniem un barības vielām.
Pēc četrdesmit gadu vecuma jāsāk vairāk sekot ēdienkartei, lai pasargātu sevi no veselības problēmām, kas var piemeklēt laika gaitā. Organisms pēc 40 vairs nestrādā kā jaunībā. Samazinās muskuļu masa, palēninās metabolisms, pieaug hronisko slimību risks.
Tāpēc ir ļoti svarīgi lietot vitamīnus un uztura bagātinātājus.

Lūk, saraksts:

Vitamīns B12

Tam ir ļoti svarīga loma pēc 40 gadu vecuma, jo tas uzlabo asins sastāvu un smadzeņu darbību. Šo vitamīnu varat atrast gaļā un citos dzīvnieku valsts izcelsmes produktos, zivīs, olās, vistā, pienā…
Diemžēl, ar gadiem šis vitamīns slikti uzsūcas organismā tieši pēc četrdesmit gadu vecuma. Mēs iesakām to lietot pa 2,4 mg dienā.

Kalcijs

Kalcijs samazina kaulu lūzumu risku, tas ir noderīgs nerviem, sirdij un muskuļiem. Ja kalcija trūkst, ķermenis kļūst vājš. Lietojiet pārtikā sezama sēklas, tofu, sardīnes, mandeles, brokoļus un spinātus.

Vitamīns D

Šis vitamīns pasargā no slimībām. D vitamīna deficīts ir saistīts ar diabētu, sirds slimībām, izkaisīto sklerozi un krūts vēzi.
Viena no galvenajām D vitamīna priekšrocībām ir tā, ka tas palīdz absorbēt kalciju organismā.
Saules ir lielisks šī svarīgā vitamīna avots.

Magnijs

Magnijs palīdz regulēt asins spiedienu. Tā deficīts var izraisīt sirds – asinsvadu slimības, iekaisumus un diabētu. Magnijs palīdz organismam labāk uzsūkt kalciju un spēlē lielu lomu muskuļu, nervu un sirds veselības uzturēšanai. Tāpat magnijs kontrolē glikozes līmeni asinīs.
Magniju atradīsiet tumši zaļajos lapu dārzeņos, pupiņās, sojā, riekstos, sēklās un avokado.
Pārāk daudz magnija arī nav labi veselībai, tas var izraisīt nelabumu, caureju un spazmas.

Kālijs

Kālijs uztur arteriālo spiedienu, neatkarīgi no vecuma. Tas pazemina insulta risku.
Kālija avots ir banāni, saldie kartupeļi, mangolds, pupiņas un lēcas.

Omega – 3

Tehniski tas nav vitamīns bet taukskābe, tomēr arī tā ieņem nozīmīgu vietu mūsu sarakstā. Šīs taukskābes nepietiekamība izraisa sirds – asinsvadu slimības un pazemina kognitīvās spējas.
Pētījumi ir parādījuši, ka omega – 3 pazemina asins spiedienu, sliktā holesterīna līmeni, uzlabo atmiņu un domāšanu.
Omega – 3 atrodas zivīs, riekstos, lapu dārzeņos. Tomēr ir vērts apsvērt arī omega – 3 kā pārtikas piedevu lietošanu.

Probiotiķi

Tiem ir liela nozīme sieviešu veselības uzturēšanai vecumā pēc 40. Ir pierādīts, ka probiotiķiem ir liela nozīme zarnu trakta veselībā, tie samazina sirds slimību risku, diabētu un insultu.

Ja patika tev, noteikti patiks arī taviem draugiem. Padalies!

Pievienjies mūsu sekotājiem

Aizvērt