Lai notievētu, nav nepieciešams sportot! Lūk, septiņi iemesli, kas to izskaidro.

Lai notievētu, nav nepieciešams sportot! Lūk, septiņi iemesli, kas to izskaidro.

Beidzot vairs nav nepieciešams mocīties sporta zālē!
Ēšana un sports – ideālas figūras stūrakmeņi! Bet ko darīt tiem, kas ciest nevar fiziskus vingrinājumus? Gavilējiet, ir labi jaunumi!
Daudzi uzskata, ka ja pietiekami trenēsies, tad ar mierīgu sirdi uz nakti varēs apēst kādu gardumiņu, raksta Power of Positivity.
Bet, diemžēl, tas nav tā.
Fiziskie vingrinājumi nav vienīgais veids kā notievēt. Pētnieki ir nosaukuši septiņus faktus, kāpēc nav obligāti nodarboties ar sportu, lai notievētu.

Ķermenis pats sadedzina kalorijas.

2012. gadā Germans Pontcers publicēja pētījumu. Viņš novēroja hadza cilti – vienu no pēdējām mednieku ciltīm uz Zemes. Un viņš bija pārliecināts, ka viņi ik dienas sadedzinās daudz kaloriju, jo visu laiku ir fiziski aktīvi. Taču izrādījās, ka cilts iedzīvotāji sadedzināja tādu pašu kaloriju daudzumu kā attīstīto valstu iedzīvotāji. Jo ķermenis kalorijas izmanto ne tikai sportam, bet arī cilvēka dzīvības uzturēšanai.

Intensīvs sports ne vienmēr nozīmē tievēšanu.

Kāds cits pētījums parādīja, ka patērētās enerģijas daudzums, veicot fiziskos vingrinājumus nekādi nav attiecināms uz svara zaudēšanu kopumā.

Cik kaloriju tiek sadedzināts sportojot?

Pēc aptaukošanās speciālista Alekseja Kravica vārdiem, fiziskie vingrinājumi sadedzina no 10 līdz 30% ikdienā uzņemto kaloriju daudzuma.
Bet metabolisma bāzes līmenis sastāda apmēram 60 – 80% no ikdienā patērētās enerģijas. Ēdiena pārstrāde sastāda apmēram 10%.

Ir kaloriju dedzināšanas slieksnis.

Uzskata, ka eksistē slieksnis jeb galējā robeža, cik enerģijas viens cilvēks var patērēt. Pēc neskaitāmu pētījum veikšanas, zinātnieki secināja, ka starpība starp aktīvu un neaktīvu cilvēku patērētajām kalorijām ir tikai 7 – 9%.

Pārāk aktīvi treniņi var novest pie pretēja efekta – kaloriju uzkrāšanas.

1994. gadā tika veikts eksperiments. Cilvēki nodarbojās ar sportu divas stundas dienā un uzskaitīja visas kalorijas. Eksperimenta dalībnieki sadedzināja daudz mazāk kaloriju, kā bija paredzējuši pētnieki. Apmēram par 22% mazāk. Tas nozīmēja to, ka dalībnieku orgāni varēja regulēt savas patērētās enerģijas rezerves pēc intensīviem vingrinājumiem.

Vingrinājumi ir noderīgi veselībai.

Tas nenozīmē, ka jums pilnībā jāatsakās no vingrinājumiem. Vingrošana lieliski noder svara uzturēšanai un lieliskai pašsajūtai.
Fiziska aktivitāte ilgāk saglabā veselu jūsu prātu un samazina risku iegūt daudzas slimības.

Kā tad tievēt?

Lūk, četri galvenie “vaļi”, uz kuriem balstīties:

  • izvairieties no produktiem ar augstu tauku saturu;
  • ierobežojiet kaloriju skaitu līdz noteiktam līmenim;
  • ēdiet nelielas porcijas;
  • esiet aktīvi, dariet to, kas sagādā jums prieku.

Jā, jūs teiksiet: “nu, un kas tad ar to sportu?” Sports palīdz progresēt. Bet… Tikai sportojot jūs nenotievēsiet!

Ja patika tev, noteikti patiks arī taviem draugiem. Padalies!

Pievienjies mūsu sekotājiem

Aizvērt