Psihiskais zubrukums, jeb kā jūs apstrādā TV veikali
Kāda mana paziņa piesēdās paskatīties TV veikalu reklāmas. Un pāris lietas pat nopirka. Iemesls visai vienkāršs, tās preces, ko vietējie tirgoņi atved uz mūsu miestu, ir pilnīgi garām.
Taču pāris reižu, kad kāda prece viņai patiešām iepatikās, tā bija beigusies pāris sekunžu laikā, un viņa saskuma, ka nevarēja to iegādāties. Pats smieklīgākais ir tas, ka tieši tās pašas preces es pēc tam atradu internetā un par daudz izdevīgāku cenu. Tāpēc šodien parunāsim par to, cik veikli šie TV veikali prot ielīst mūsu maciņos.
Ja paskatāmies, tad jebkurai precei, ko piedāvā TV veikali, dīvainā veidā piemīt savas unikālās īpašības. Un nekur citur tādas vairs nav!
Notiek vispusīga preču demonstrācija. Ja tā ir tehnika, tad tā darbojas un tiešajā ēterā rāda savas unikālās spējas. Ja tās ir drēbes, tad tās demonstrē modeļi, kuri tēlo neaprakstāmu prieku, ka ir to visu uzvilkuši mugurā. Ja tie ir trauki, tad tie vienmēr ir ar unikālu pārklājumu, unikālu dizainu un bla, bla, bla…
Turklāt raidījuma vadītāji to visu komentē visai emocionāli. Rodas iespaids, ka viņi pat krīt transā. Viņi izbrīnā iepleš acis no tā, uz ko ir spējīgas mūsdienu viedierīces, viņi labsajūtā sten no pieskaršanās pārdodamajam apģērbam un tā tālāk pēc saraksta…
Un vēl kāds mazs psiholoģisks gājiens - kaut kur ekrāna apakšējā stūrī ir mazītiņš skaitītājs, kurš parāda, cik strauji krītas konkrētās preces daudzums. Un tu gribot - negribot ņem telefonu un zvani, lai tev to atsūta.
Tas, ka visas preces ir unikālas, ir mīts. Visas tās lietas ir atrodamas arī citos interneta saitos, un pat lētāk, nekā TV veikalos. Un dažviet ir pat bezmaksas piegāde.
Preču daudzums citos saitos ir tāds, ka vari pasūtīt tik daudz, cik sirds kāro. Tikai pircējam ir laiks izpētīt preci, palasīt atsauksmes, un mierīgā gaisotnē pieņemt lēmumu par pirkumu. Un, starp, citu, vairumā gadījumu šis lēmums tomēr ir negatīvs.
Īsumā - vairums preču tiek iepirktas kādā pazīstamā ķīniešu internetgigantā, tiek nomainīta etiķete, krāsa, un tā tiek pasniegta kā unikāla prece no pazīstama zīmola.
Taču pats galvenais TV veikalu trumpis ir viņu psiholoģiskā iedarbība uz pircēju. Un ārējā spiediena rezultātā cilvēki ļoti bieži nopērk to, kas viņiem nemaz nav vajadzīgs, vai ir nopērkams mierīgi un daudz lētāk.
Tas ir vienkārši veikls ekonomikas darboņu gājiens. Tieši tāpat strādā tādi pazīstami brendi, kā Apple un citi. Visapkārt ir pa pilnam tieši tādu pašu preču par daudz lētākām cenām, taču rindā stāv tieši pēc tiem. Un tādā veidā cilvēki zaudē savu naudu…
Bet vai jūs iepērkaties TV veikalos?