Kāpēc likt bērnus gulēt pēc iespējas agrāk ir PAREIZI

Kāpēc likt bērnus gulēt pēc iespējas agrāk ir PAREIZI

Bērnu miegs – mūžīgā vecāku problēma. Līdz ko jāsāk gatavoties nakts mieram, tā mazulis sāk vēlēties padzerties, pačurāt, “vēl tikai vienu multenīti” un vēl vienu pasaciņu.
Trīs bērnu māte stāsta, kāpēc tomēr vajadzētu būt stingriem un likt bērnus gulēt pēc iespējas agrāk – viņu pašu labā.

Cik stundu miega nepieciešams mūsu bērniem, lai tie justos labi?

Ja piederat pie tiem, par kuriem saka: “Kāpēc tu liec bērnus gulēt tik agri?”, tad es esmu jūsu pusē! Un man ir lieliski jaunumi: jaunākie pētījumi tieši pierāda, ka mums ir taisnība (nu, lielākoties).
Pediatrijas žurnāls publicēja pētījumu, kurā teikts, ka pirmsskolas vecuma bērni, kuri agri likti gulēt, daudz mazāk riskē iegūt lieko svaru pusaudžu vecumā, kā tie, kurus nevar pierunāt iet gulēt līdz pat pusnaktij.
Tātad, ļoti svarīgi ir ieviest gulēt iešanas rituālu – tam būs liela nozīme pusaudžu vecumā.
Pētījuma autore Sāra Andersone intervijā CNN saka: “Pētījums parādīja nenoliedzamu veselīga miega saikni ar bērna attīstību , uzvedību un prasmi koncentrēties. Pareizs agras gulēt iešanas rituāls tāpat palīdz izvairīties no nakts murgiem un grūtībām aizmigt.”
Skaidrs, ka te nav svarīgs konkrēts gulēt iešanas laiks, bet gan pilnvērtīga miega daudzums. Jo bērni, kuri kārtīgi izguļas, labāk tiek galā ar savām emocijām, ir psiholoģiski stabilāki, viņiem ir normalizēts hormonālais fons un metabolisms.
Jūs noteikti zināt šo bērnu tipu – no rīta viņi uzvedās vienkārši šausmīgi, ja vakarā vēlu devušies pie miera. Viņi ir kaprīzi, lēni, viņus nav iespējams normāli apģērbt, pabarot un “dabūt līdz skolai” laicīgi. Tātad, acīmredzami, ka šiem bērniem trūkst pilnvērtīgs miegs. Bet, izrādās, viņiem tas nepieciešams daudz vairāk nekā mēs domājam.
Ne tik sen Amerikas miega medicīnas akadēmija publicēja savus ieteikumus veselīga miega daudzumam, kas nepieciešams bērniem.

Lūk, šie cipari:

  • Mazuļi 4 – 12 mēneši: 12 – 16 stundas naktsmiera
  • Bērni 1 – 2 gadi: 11 – 14 stundas naktsmiera
  • Bērni 3 – 5 gadi: 10 – 13 stundas naktsmiera
  • Bērni 6 – 12 gadi: 9 – 12 stundas naktsmiera
  • Pusaudži 13 – 18 gadi: 9 – 10 stundas naktsmiera

Redzat, ka balstoties uz šiem cipariem, jājautā sev nevis “kad ir normāli likt bērnu gulēt”, bet gan “cikos bērnam jāiet gulēt, lai viņš saņemtu nepieciešamo miega stundu skaitu?”

Piemēram, es darba dienās lieku gulēt savus 4 un 7 gadus vecos dēlus apmēram pusastoņos. Mans desmit gadus vecais dēls iet gulēt ap 20:00 – 20:30. No rīta visi trīs mostas ap septiņiem, lai taisītos uz skolu. Visi kaimiņi mani uzskata par mazliet ķertu, jo lieku bērnus gulēt tik agri, bet varbūt tomēr taisnība ir man nevis viņiem?
Doktors Samits Bhargava, Stenfordas universitātes Medicīnas katedras pediatrijas profesors, tāpat iesaka konsekventi likt bērnus gulēt agri, lai no rīta būtu darīšana ar adekvātu bērnu.
“Nav obligāti to darīt pārāk agri – no tā var nebūt nekāda konkrēta labuma. Vienkārši izrēķiniet, cik stundas ir nepieciešamas tieši jūsu bērnam, lai izgulētos, un attiecīgi rīkojaties”.
Citiem vārdiem sakot, tā ir mūsu, vecāku atbildība, tikt skaidrībā ar to, cik stundu miega ir nepieciešams mūsu bērniem, lai tie justos labi.
Protams, bērni ir dažādi, bet lielais vairums uzvedās neadekvāti tikai tāpēc, ka viņiem pietrūkst kvalitatīva miega stundas.
“Miegs cilvēka organismam ir tikpat nepieciešams kā gaiss un ēdiens” – saka doktors Bhargava. – “Gandrīz trešdaļu dzīves mēs pavadām miegā”.

Tā, ka nākamreiz, kad kāds sāks bolīt acis, jo es pārāk agri vedu prom savus puikas no bērnu ballītes, jo ir tikai seši, es tam nepievērsīšu nekādu uzmanību – zinātne ir manā pusē.

Ja patika tev, noteikti patiks arī taviem draugiem. Padalies!

Pievienjies mūsu sekotājiem

Aizvērt