Kā iemācīties reizrēķinu ātri un vienkārši
Šie paņēmieni izglābs jūsu skolnieka vasaru.
1.Lauziet sistēmu
Parasti reizrēķina tabula uz burtnīcas aizmugurējā vāka izskatās šādi.
Šo bezgalīgo ciparu stabiņu izskats vien jau var iedzīt enerģisko pirmklasnieku izmisumā. Tāpēc ņemiet rokās treknu marķieri un bērna acu priekšā pārvelciet svītru šīm matemātikas mocībām. Tā nav tikai perfomance, bet veids, kā radīt pozitīvu noskaņojumu.
Tā vietā piedāvājiet skolniekam Pitagora tabulu:
Šī ir īstā reizrēķina tabula. Parādiet bērnam, cik viegli to ir lietot.
Divu ciparu reizinājuma rezultāts - tas ir cipars, kurš atrodas rindas un attiecīgā cipara stabiņa krustojumā. Piemēram, lai sareizinātu 3 ar 4, ir jānovelk divas iedomātas līnijas: vienu horizontāli no cipara 3 kreisajā stabiņā un otru vertikālo - no cipara 4 augšējā rindā. Rezultāts ir 12.
2.Palīdziet bērnam izprast reizināšanas fizisko jēgu
To var izdarīt, zīmējot tabulā taisnstūrīšus ar pusēm, kas atbilst reizināmajiem cipariem.
Piemēram, lūk, kā var parādīt, kas ir 2x4 - tās ir divas rindiņas pa četrām rūtiņām katrā:
Piedāvājiet bērnam saskaitīt, cik rūtiņu ietilpst uzzīmētajā taisnstūrī. Tā viņš pats aptvers, ka 2x4=8.
Izprintējiet vairākas Pitagora tabulas un kopā ar skolnieku zīmējiet citus taisnstūrus - horizontālus un vertikālus, mazus un lielus, saskaitot, cik tajos ir rūtiņu. Tā jūs attīstīsiet arī bērna redzes atmiņu: mēģinot atcerēties, cik ir, piemēram, 3x4, bērns iedomāsies attiecīgo figūru un itin viegli atbildēs.
3.Atrodiet tabulā likumsakarības
Lūk, dažas likumsakarības, kas palīdzēs apgūt reizrēķinu:
Reizinājumā ar 1 jebkurš cipars paliek nemainīgs
Reizināšana ar 2 - tas ir vienkārši cipars, kuram pieskaita viņu pašu. Piemēram, 3x2 nozīmē to, ka ciparam 3 tiek pieskaitīts tas pats cipars 3. Bet 8x2 nozīmē, ka pie 8 pieskaita 8.
Visos piemēros, kuros tiek reizināts ar 5, iegūst rezultātu, kas beidzas ar 0 vai 5
Reizinot ar 9, ciparu summa rezultātā arī būs 9. Piemēram, 2x9=18 (1+8=9). 3x9=27 (2+7=9). Un tā tālāk.
Lai sareizinātu jebkuru skaitli ar 10, atliek tam labajā pusē pierakstīt 0.
4.AtkārtojietJo biežāk, jo labāk. Vispirms pārbaudiet pēc kārtas, bet, kad bērna atbildes jau kļūs pārliecinošas, - jauktā secībā. Sekojiet tempam: sākumā dodiet vairāk laika domāt, bet pakāpeniski lūdziet bērnu atbildēt ātrāk.
5.Nepārvērtiet mācīšanos par stresu
Nereti, kontrolējot bērnu mācības, vecāki pārāk aizraujas un pieļauj vienas un tās pašas kļūdas. Lūk, ko nedrīkst darīt nekādā gadījumā:
- Piespiest bērnu mācīties, ja viņš to nevēlas. Centieties motivēt: mācībām ir jābūt interesantām, nevis jāpārvēršas par mocībām.
- Rāt par kļūdām un biedēt ar sliktām atzīmēm.
- Likt par piemēru klasesbiedrus. Nav patīkami, kad tevi ar kādu salīdzina. Un nereti izraisa protestu: “Ja jau esmu sliktāks, tad vispār neko nedarīšu!”
- Mācīt uzreiz visu. Bērnu ir viegli izbiedēt un nogurdināt ar lielu jaunas informācijas apjomu.
- Ignorēt panākumus. Slavējiet bērnu, kad viņš ir atrisinājis uzdevumus. Tas samazinās stresu un stimulēs mācīties tālāk.