17 noderīgi ieteikumi veselīgākai dzīvei no profesora Anatolija Danilāna

17 noderīgi ieteikumi veselīgākai dzīvei no profesora Anatolija Danilāna

Pēdējā laikā Latvijas internetus pārņēmusi sajūsma par gastroenteroloģijas profesora Anatolija Danilāna ieteikumiem. Un pareizi dara – jo Danilāns nerunā muļķības un neko sliktu nekad neieteiks. Turklāt viņa dzīvesprieks un pat vidējam latvietim saprotamie skaidrojumi ir absolūti lieliski. Apkopojām internetā atrodamās labās lietas.

1. UZŅEM ŠĶIEDRVIELAS

Šķiedrvielas ir svarīga ēdienkartes sastāvdaļa, kas nepieciešama veselam vēderam un pareizai zarnu darbībai. Šķiedrvielas ir divu veidu – tās, kas gremošanas traktā sadalās – auzas, dārzeņi, zaļbarība, pākšaugi augļi. Otras ir tās, kas netiek sagremotas un tiek izvadītas no organisma – klijas, linsēklas, nātres. Un vēderam ir nepieciešamas abas. Kā teic profesors, "augļos un dārzeņos ir šķiedrvielas, un zinātnieki atklājuši, ka tās dziedē ne tikai zarnu traktu, bet arī pasargā no diabēta, uzlabo aknu, ādas, smadzeņu veselību. Pats labprāt graužu tomātus, kāļus, brokoļus."

2. NEBAIDIES NO TAUKIEM

Lai arī pagātnē tauki tika pasludināti par sliktiem, pēdējo gadu pētījumi liecina, ka organismam tauki ir vajadzīgi vairāk, nekā agrāk šķitis. Profesors Danilāns nenoliedz arī speķa, sviesta un krējuma ēšanu. Taču, protams, jāuzmanās cilvēkiem ar paaugstinātu holesterīna līmeni asinīs – viņiem sviesta un krējuma vietā vajadzētu izvēlēties olīveļļu. "Taukskābes vēl neizzinātā veidā sadarbojas ar zarnu baktērijām un stiprina mūsu organismu. Tauki nebojā sirdi, tauki nav asinsvadu sklerozes īstenie izraisītāji, tauki nebojā aknas un citus gremošanas orgānus. Protams, dzīt zarnās treknumu, līdz vēmiens nāk, nav prāta darbs. Bet tikpat glupi ir pilnībā atteikties no treknumiņa. Speķītis un taukvielas ir labie zēni."

3. NEJŪTIES SLIKTI PAR RĪTA KAFIJU

Kā teic profesors, kafija stiprina aknas un pasargā kafijas cienītājus no aknu un resnās zarnas vēža, kā arī dziedē asinsvadus. Turklāt, tā esot atzīta par veselīgāku nekā tēja. Var dzert gan maltu pupiņu kafiju, gan šķīstošo, taču kafijai bez kofeīna nav organisma stiprinošu spēju Izklausās labi!

4. RŪPĒJIES PAR D VITAMĪNU

"Pēdējā laikā pierādīts, ka D vitamīns ne tikai stiprina kaulus, bet arī dziedē aknas, sirdi un asinsvadus. D vitamīns atrodams mencu aknu eļļā, lašos, augos, šitaki sēnēs. Ar ēdienu uzņemam mazāk vērtīgi D2 vitamīnu, vērtīgo D3 ražojam paši, izmantojot holesterīnu. Saulīte liek ādā veidoties D vitamīnam, kas labvēlīgi ietekmē zarnu, aknu, sirds un asinsvadu veselību. Protams, pārspīlēt un no pārsauļošanās iedzīvoties ādas vēzī nevajag. Tomēr, ļoti sargājot sevi no saules un iespējamā ādas vēža, var tikt pie citām ar D vitamīna trūkumu saistītām vainām. Ja nu, saulē dzīvojot, ādā rodas kāds aizdomīgs veidojums, žigli jādodas pie ādas ārsta, lai pārbauda, un, ja tas ir kas ļaundabīgs, to laikus var izārstēt."

5. DZER ŪDENI (TAČU NEĶER KREŅĶI PAR ŠO)

Organismam ūdens ir ļoti nepieciešams, taču tāpēc nav jānomoka sevi ar ūdens dzeršanu. "Ja bez īpašas piepūles diennaktī varat salietot 1,5 – 2 litrus ūdens, tad dariet to. Par varītēm ūdens nav jādzer. Malkojiet diennakts laikā tik daudz ūdens, cik tīk un vēl mazdrusciņ. Ja ārsta rekomendētie litri nesanāk – nebēdājiet."

6. REIZĒM IEDZER ARĪ SARKANVĪNU (NELIELĀ DAUDZUMĀ!!!)

Lietots nelielā daudzumā, sarkanvīns stiprina aknas un asinsvadus. Ir arī zinātniski pētījumi, kas pierāda – tā sastāvā esošais resveratrols aizkavē novecošanās procesus. Tiesa, profesors velta skarbus vardus Latvijas iedzīvotāju alkohola lietošanas kultūrai, kurai saprātīgas iedzeršanas vietā piekopj nodzeršanos. Ja tev ir noslieces uz alkoholismu, varbūt tomēr vīns veselības stiprināšanas nolūkos nebūs labākā izvēle.

7. NEVAIRIES NO PIENA

Lai arī pašam profesoram vēl nesen šķita, ka piens nav tas labākais, ko ēst, zinātnieki ir reabilitējuši piena produktus. Piena produkti satur kalciju, kas īpaši vajadzīgs bērniem un visa vecuma sievietēm veselu kaulu uzbūvei. Ja svaiga piena lietošana uzturā rada vēdera problēmas, vienmēr var izvēlēties skābpiena produktus, sieru un citus gardumus.

8. ĒD OLAS

Ja ar olu ēšanu nepārspīlē, olas var būt vērtīgs papildinājums ēdienkartē. Tās satur daudz olbaltumvielu un vitamīnu. Runas par holesterīna vielmaiņas un asinsvadu sklerozes problēmām olu dēļ izrādījušās nepamatotas. "Kāds mans radinieks, kas audzēja vistas, savulaik lūdza, lai pārāk nekritizēju olas. Izrādījās, viņam jau tad bija taisnība, kad zinātnieki to vēl nebija apstiprinājuši."

9. UZŅEM OMEGA TAUKSKĀBES

Šīs taukskābes stiprina asinsvadus un sirdi. Tās ir zivīs un augu eļļās. Omega trīs taukskābju regulāra lietošana organismā samazina citu (mazāk vērtīgu) taukskābju daudzumus un dominē omega trīs taukskābes.

10. NEBAIDIES NO ASAJIEM PIPARIEM

"Daudzi lasītāji to uzskatīs par ēverģēlību, jo pipari kairina kuņģa- zarnu traktu. Izrādās, ka zarnās atrodas kapsaicīna nervu gali, kuri dod impulsus muguras smadzenēm, tie, savukārt, galvas smadzenēm un mēs sajūtam dedzinošo sajūtu, bet nesen atklāts, ka šai ķēdei ir turpinājums – impulsi atgriežas zarnu gļotādā, kur sadara brīnumu lietas. Tātad pipari ne vien svilina, bet arī ārstē."


Ja patika tev, noteikti patiks arī taviem draugiem. Padalies!

Pievienjies mūsu sekotājiem

Aizvērt